Grillning och underbar sol

Igår blev det att gå upp vid kl 10 och göra sig i ordning för att bege sig för att möta upp Farmor och sen åka och hämta Camilla och Sofi för att åka ut till Pappa och Bitte i stugan. Vi var väl ute där strax efter kl 12 och solen var framme. Var helt underbart väder.

Vi satt i solen och njöt och det blev att grilla korv till lunch. Igår kändes det som att sommaren verkligen var här och det resulterade även i att jag såg ut som en kräfta. Ser bättre ut idag men är fortfarande röd.

Efter grillningen tog vi med oss lite cider och öl och gick ner till vattnet och badade fötterna. Trodde att det skulle vara mycket kallare än var det var, hade jag haft badkläder så hade jag nog kunnat hoppa i. Riktigt mysigt var det vid vattnet men tyvärr lite väl mycket myggor. har nog fått en 10-25 myggbett under gårdagen.

Efter vattnet bar det upp till stugan igen och Camilla, Sofi, Farmor och jag spelade krocket medan Pappa och Bitte förberädde för maten. Camilla och Sofi lyckades vinna över oss men inte hela världen. Är inte någon dålig förlorare utan bara roligt att spela lite.

När maten var klar och det var dags för god middag (revbenspjäll, oxfile, fläskfile och potatisgratäng med grönpepparsås) lyckades pappa välta typ 1 liter kokhet sås över hela mig. Säger bara att det gjorde svinont men klarade mig ganska bra iaf. är lite röd och svullen på smalbenet men kunde ha varit värre.

Senare på kvällen avslutades det med vaniljglass och färska hallon och blåbär och lite sällskapsspel innan det blev dags att krypa ner i sängen.

Här kommer lite bilder från gårdagen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0