Ja då har de åkt hem då

Ja då vart lägenheten tom igen efter 3.5 vecka. Tiden bara rusar förbi. Känns inte alls som att de var här så länge som de var men det ska bli skönt att få sova i min säng inatt iaf. Har ju legat på en madrass i vardagsrummet hela tiden så den har jag längtat efter, fast jag hade kunnat sova på madrass några dagar till ifall de varit kvar. Inte så jobbigt.

Nu blir det att börja laga mat igen. Annele har ju stått för all matlagning här under tiden. Jätteskönt att slippa för det är ju sååå tråkigt att stå och laga mat till sig själv dag in och dag ut men nu har jag fått lite insperation till vad jag kan laga för mat, lite nya recept och så. Kanske det blir lite roligare att laga mat igen.

Mina katter är nog glada att Hugo åkt hem iaf :D Nu slipper de bli jagade och sparkade i rumpan ett X antal gånger om dagen. Men Hugo har varit otroligt duktig med katterna med tanke på att han faktiskt bara är 2 år gammal. Inte så lätt att förstå att man ska vara snäll och klappa fint för när man viftar med händerna och slår till dem får man lite reaktion av dem och de springer. Så varför vara snäll? :)

Men det har iaf varit väldigt roligt att ha dem här på besök. Det blir ju inte så många gånger om året med tanke på att de bor 50 mil härifrån, men de är snart jul och då kommer de hit igen.

Nu till något helt annat. Idag fick jag sova till 12.30 förutom när telefonen ringde och jag hjälpte Annele ner med Moa och de till bilen. Men Petra tyckte att de var dags för mig att gå upp så hon kom och ringde på dörren för att få upp mig. Det blev en liten sväng till IKEA. Petra skulle ha lite grejer till nya lägenheten. Jag hittade inte något speciellt. Det blev glödlampor och lite ljus :) Sen bar det av till deras gamla lägenhet och hämta lite kartonger och så som skulle med till den nya, vi plocka upp lite kläder och de i deras garderob och så.

Kvällen slutade med att vi tittade på film. Det vart männ som hatar kvinnor. Har inte sett den förut. Har bara hört folk säga att den är så bra och va?? har du inte sett den?? SÅ nu har jag gjort det. Tycker den var bra faktiskt. Kanske inte den bästa film jag sett men tillräckligt bra för att jag vill se den andra filmen. Så det får völ bli någongång.

Nej tänkte bara avsluta med Resultatet från gårdagens steg: 7845 steg.

Godnatt allihop och Sov så gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0