VFU & Afrodans

Idag började min 5 veckors VFU tid. Ska bli väldigt roligt. Uppgiften under den perioden är att jag ska driva ett tema arbete med barnen. Så under veckan här ska jag försöka komma på ett tema som vi ska använda oss av. Viktigt att barnen tycker det är roligt också annars känns det ganska meningslöst.

Det  första man fick höra när jag kom dit imorse var att halva förskolans barn ligger hemna i influensan. 2 fall är konctaterat svininfluensan så jag har kollat upp tider för vaccinering nu och ska fixa de i veckan så man slipper åka på det förhoppningsvis.

Efter praktiken åkte jag ner till stan och mötte upp Anna och Hampus. Vart ett kort besök på öppna förskolan och sen en promenad hem till Annas mamma för att lämna av Hampus för att sedan bege sig ner till sydpoolen och ett pass afrodans. Var riktigt skönt. Vart ju ingen dans i lördags som var meningen från början. Vart jobb istället, kan ju va bra de med så man får lite pengar i December.


Redovisning av gårdagens steg: 4454 steg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0