Vaccinering

Ja då har jag varit och tagit det kära vaccinet som alla pratat fram och tillbaka till i flera månader. Har nog alltid tänkt att jag skulle ta den men inte när.  Fick ett samtal av Petra idag som ringde och frånga om jag ville följa med och göra det idag i statshuset, så då hakade jag på. När vi kom dit idag var det säkert minst 500-600 personer före oss i kön. Tänkte att det här kommer ta timmar. ca 30 min senare var jag vaccinerad. De hade ett väldigt fungerande kösystem och när vi väl satt i båset och väntade på att sjuksköterskan skulle komma så gick de jättefort. Man satt 2 och 2 i varje bås. Sjuksköterskan kom in med en hel full hand med sprutor. Tryckte in den i armen på tjejen som satt brevid mig. slängde den och tog en ny spruta tryckte in den i armen på mig och gick vidare. Tog nog inte äns 1 minut för oss båda. Det var inge trams eller daltande där helt enkelt. Inget Hej, ingen som tvätta innan och inget plåster utan det var verkligen på löpande band.

Har en konstig känsla i armen nu ungefär som att den skulle vara påväg att somna eller vara väldigt ansträngd. Vi får se hur de känns imorgon. Får hoppas att man slipper feber som vissa fått.
                                                                                                         
                                                               


Resultatet från gårdagens steg: 9561 steg.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0