Fredag & Lördag

Igår var jag med Anna och Hampus på stan en sväng till. Anna hade en del julklappar kvar som hon skulle handla så vi gick en sväng runt alla affärer. Hon hittade väl det mesta men har lite kvar tror jag. Känns så skönt att vara klar och inte behöva leta efter julklappar.

Efter Stan åkte vi en sväng till Järna för att kolla i en leksaksaffär och handla på Ica och sen vart det tåget hem till Anna för att äta middag och glo på sista avsnittet av Bonde söker fru. De känns som att det inte är så stor chans att hitta sin rätta kärlek när man har så många att välja på. Vet inte om det är tv kamrorna som stör eller vad de är för de bönder som inte varit med på tv i höst utan bara fick sina brev har lyckats mycket bättre. Kan ju bero på att de fått vara ifred och inte blivit ströda av massa andra människor.

Skulle ta 23.50 tåget från Anna igår men när jag väl kom till tågstationen så gick det inte något tåg då utan de skulle gå 00.28. Vet inte vad vi har fått för oss att det skulle gå ett tåg då men kallt var det iaf. Var inte någon mening att gå hem till Anna heller. Stanna där i 10 min och gå igen så var bara att stå där och se glad ut. Var hemma 01.15, var inte rikigt det jag hade tänkt men de funka det med.

Idag vart det sovmorgon till 12.40. Hade egentligen bokat in mig på ett afrodans pass men fick avboka det för att min förkylning inte vill ge sig. Nu börjar jag få hosta också. Inte alls roligt. Men på Måndag tänker jag gå och träna även fast jag har kvar förkylningen, vill hinna med 2 pass innan julafton iaf för sen åker jag till Göteborg över nyår så då kommer det inte bli någon träning för mig. Får dra ut Annele på lite promenader. Eller vad säger du om det??

Nu sitter jag och väntar på att min syster ska ringa så jag kan åka hem till dem. Vi ska slå in fasters och farmors julklappar och umgås lite. Min kära syster ska ju inte fira jul med oss i år utan hon ska åka upp till Falun och fira jul med sin flickvänns familj. Tråkigt tycker jag men inte så mycket att göra. Kan ju inte tvinga henne att fira jul med oss. Förstår ju att hon vill med dit upp men ändå, tycker det känns väldigt tråkigt. Kommer bli första julafton utan min kära syster ever :(

Nej nu ska jag ta och göra mig iordning så jag är klar när hon ringer. Ha en fortsatt trevlig Lördag allihopa.

 


Kommentarer
Postat av: Annele

Jadå Mikaela jag kan nog behöva komma ut lite haha inte så duktig på det ärligt talat, vagnen väger ju blyy med båda i o så gå i kylan själv har inte varit ngt som lockat mig direkt men med lite sällskap av ngn förutom barnen skulle inte skada =)

2009-12-20 @ 21:23:20
URL: http://mammaannele.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0