Knepigt

Känns som att jag fått en bra start på mitt nya liv. Motivationen är på topp och jag ska klara det, men nackdelen med points eller något annat viktminskningssystem är när man är ute som idag är att det är så svårt att veta exakt hur många points det är i maten man äter. Jag får helt enkelt bara tänka logiskt och ta nyttig mat och sen på ett ungefär gissa hur många points det är i maten. När man lagar maten hemma är det alltid mycket lättare för då vet man exakt vad man stoppat i maten och hur många gram eller dl det är. Men bara för att jag ska gå ner i vikt kan jag inte sitta hemma jämt och laga min egen mat utan jag måste ju kunna gå ut och äta också och förhoppningsvis är man inte helt ute och cyklar när jag räknar ihop pointsen efter. För övrigt vart det ingen promenad idag utan jag kände eftersom jag gick och gick och gick i stockholm idag så räknar jag det som min motion för idag men imorgon blir det en promenad på minst 30 minuter iaf.




 


Kommentarer
Postat av: jossan

Jag har exakt samma känsla exakt samma problem.

As I said du får gå med mig mer än gärna för då har du något som fördriver tiden du ska gå.

Detsamma för min del :)



Kram

2009-08-22 @ 10:32:21
URL: http://jossdiary.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0