Fattiglapp

Ja då var man lusfattig som alltid annars också. Så tråkigt att inte ha en ända krona på fickan. Det är ju inte det att jag bara är fattig nu utan det har jag varit de senaste 2,5 åren. Men nästa vecka drar sista året igång i skolan igen och om 1 år är jag färdig lärare :) Så skönt ska det bli att få börja jobba som alla andra och tjäna mina egna pengar och känna att jag har råd att göra saker istället för att behöva säga  nej jag kan inte, har inga pengar. Hade det inte varit för ekonomin så hade jag kunnat plugga länge till. Det är ganska skönt. Inte skola varje dag och så men hellre 40 timmar i veckan med jobb och pengar än att plugga och vara fattig hela tiden. Det som jag tycker är mest psykiskt påfrestande är att man vet att man får in pengar varje månad men när räkningarna är betalda är det inte mycket pengar kvar och då är det en hel månad kvar till pengar kommer in igen. Men jag är väldigt tacksam för min mamma, hennes sambo samt min syster som har hjälpt mig massor under min studietd.

Puss och Hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0